miércoles, 11 de abril de 2018

Entrevistem a Alverd Oliva



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina és o era la teva motivació?
Doncs ja fa molt temps, vaig començar amb els amics muntant la primera banda, ens deiem Escarpa (hehehe), l’anècdota és que necessitava una guitarra per començar a rascar i li vaig demanar al meu cosí que ell feia un temps que la tocava, on podia aconseguir-ne una, i em va dir: truca aquest telèfon demana per en “dimoni” i ell et vendrà una guitarra de segona mà. Així ho vaig fer el vaig trucar, vam quedar i li vaig comprar la meva primera guitarra al dimoni. La motivació era passar l’estona i apendre cançons, tinc molts bons records d’aquella època.

2. Com es crear el projecte "Alverd Oliva” i com ha anat evolucionant al llarg del temps? Tens altres projectes paral.lels o anteriors?
Doncs jo fa 20 anys que estic en el món de la música en grups, gires, gravacions…però com a cantautor porto només tres anys, llavors és quan vaig canviar d’Albert a Alverd, el nom artístic, i vaig començar a fer cançons en solitari que han confluït en aquest primer disc. Sí, vaig compaginant el meu projecte amb d’altres, com el tribut a Marley The Wireless, el grup de blues rock Moshka, i
d’altres grups de versions com Funk me!, Virus, Heavy per xics.

3. Quins col.laboradors has tingut per gravar CD "Fusta de cor”?
A part dels músics del meu quartet, Pere Martinez al contrabaix, Albert Dondarza al violí i Edgar Casellas al violoncel he comptat amb unes col.laboracions de luxeamb Dídac Fernandez a la bateria, Xarim Aresté a la guitarra de “Esgarrapat”, Fer Tejero al piano, Maia Kaanan a la viola, Naeon Guim al violí i Pep Soler per l’arranjament del tema d’obertura del disc “Content”.

4. En quins concerts et podrem veure properament?
Doncs el primer concert serà aquest dijous 12 d’ Abril al Sunset jazz club de Girona a quartet, el proper serà el 27 d’abril al Mas pi de Verges a duo, després sol el 28 d’ Abril a Llançà, el 18 de Maig al cafè de l’orfeó de Vic a quintet i més endavant al Juliol a Cassà de la Selva i Girona, estic content perquè han sortit molts concerts i això és el que m’agrada més, tocar en directe.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus el panorama musical a la teva comarca?
La veritat és que de moment com a cantautor em veig petit, tinc tres anys (hahaha) petit perquè fa només tres anys que faig cançons però fort perquè fa vint anys que faig concerts.
Doncs el panorama musical a Girona el veig molt bé, hi ha projectes musicals molt interessants i gent jove que puja amb molta força i ganes de fer moltes coses.

6. Com definiries la teva música?
Jo la defineixo com a “Fusta de cor”, una matèria abstracta, metafòrica, per definir cançons amb una càrrega forta d’ emocions i orgànica perquè he buscat que fós autèntic i fluït, quedant-me només amb l’essència de la cançó, sense artificis. Però per anar ràpid diria que és Folk d’autor en català amb matissos de pop i blues.

7. Amb quins 5 adjectius definiries el teu projecte?
Orgànic, sincer, emotiu, simple i profund.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Ufff, la veritat que és difícil triar-ne un, un dels millors va ser el primer que vaig fer a duo amb l’ Edgar Casellas al violoncel, que va ser el concert de presentació del meu projecte com a cantautor dins el festival Singulars de Palafolls. Va ser genial i molt emotiu.
Com a espectador, un dels millors va ser l’estrena de l’octet de Xarim Aresté a l’auditori de Barcelona, l’any passat.

9. Quines són les teves influències musicals?
No en sóc molt conscient d’elles, soposo que moltes. He tocat molts de gèneres perquè sóc un cul inquiet i amb vint anys de treballar diferents músiques es queden moltes coses a dintre.

10. Quin es el teu últim descobriment emergent?
Doncs últimament he descobert un grup d’aquí Girona que es diu Clave de sur que és una barreja de música llatina i música mediterrànea, em va agradar molt.

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
No tinc llocs així preferits, però m’agradaría tocar a l’auditori de Girona.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que treballi molt fort i sigui lliure fent el seu art sense que les circumstàncies exteriors l’afectin, que busqui en el seu interior.

13. Què és el que us apassiona de la música?
M’apassiona la música en totalitat, és un llenguatge màgic. La música és un univers immens on tothom pot trobar el seu espai.

14. Creus que la música amanseix les feres?
Totalment. No hi ha dubte, a les feres i a les persones.


No hay comentarios:

Publicar un comentario