jueves, 8 de febrero de 2018

EBRA presenta "Modern Africa I: Reveries": Sabor a desert i a oasi marroquins


"És la introducció a l'univers i imaginari d'una dona africana i àrab moderna, un exemple de la diàspora, l'Àfrica que es mou i encara no es coneix, o no suficient.
 Aquest disc comprèn el que em arrela, el inamovible, d'una banda, i la meva fluir en la vida per un altre. "

Khaoula Bouchkni, ebra


EBRA, alter-ego de Khaoula Bouchkhi, una artista nord-africana resident a Barcelona. Cantant, ballarina, actriu i executant ferotge i commovedora, ens presenta el seu primer treball discogràfic: Modern Àfrica I: Reveries. Un treball amb influències de les grans dives com Aretha Franklin, Nina Simone, Mahalia Jackson, Fontella Bass, Anita Baker, Billie Holiday, Angelique Kidjo o Miriam Makeba a més d'Oum Kelthoum, Warda i posteriorment Lauryn Hill. amb les que va descobrir la seva pròpia veu.

"Modern Àfrica I: Reveries" és un conjunt de reflexions personals fruit d'un extens treball desenvolupat en els últims anys i que té com a objectiu reflectir una sensibilitat, vulnerabilitat i força davant les adversitats de la vida i la bellesa ambigua del món en què vivim, a alhora que transmet alegria, esperança i estimula a aquell que es presti a escoltar-la.

 La música de EBRA seria la banda sonora ideal d'una road movie de l'Àfrica Moderna, ja que tan aviat evoca el continent, els seus deserts, la seva fertilitat i la vida nòmada i tribal, com els seus muses i altres deesses de la mitologia africana, sense oblidar aquest esperit de guerrera que tant la caracteritza.

 Gravat en BSO (Banda Sonora Original, Barcelona) al costat d'un equip de músics notables: el també productor i baixista africà Jules Bikoko, el pianista, compositor i arranjador Toni Saigi 'Chupi', el jove virtuós de la guitarra Pau Figueres, així com els ritmes del percussionista bahià Cra Rosa.

El proper 17 de març tindrà lloc la presentació oficial d'aquest treball a Barcelona, ​​Sala La Nau, a partir de les 21h00.

No hay comentarios:

Publicar un comentario