miércoles, 13 de diciembre de 2017

Entrevistem a Constan

Després de passar per diverses formacions i disciplines Constan presenta “L’abric de set hiverns”, el seu primer disc en solitari. Un itinerari emocional . Cançons viscudes en primera persona que descriuen paisatges interiors, l’obertura a una nova visió i el tancament d’un cicle.

foto de Constan.

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
La música sempre ha set molt important per mi. Vaig començar a tocar la guitarra als 17 anys i em vaig adonar que era el que més feliç em feia. No he parat d’apendre per millorar  en tots els sentits.

2. Com es crear el projecte “Constan” i com ha anat evolucionant al llarg del temps? Tens altres projectes paral.lels o anteriors?
He participat  en diferents bandes, La Bander , Confidente, Hoy no es Sabado...fins i tot vaig estar actuant en un espectacle infantil. El darrer grup que vaig estar era Pols. Es pot dir que Pols va ser l’embrió del que faig ara. Moltes cançons que toco ja les tocava amb Pols. Actualment tinc tota l’energia focalitzada en aquest projecte més personal.

3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar disc  i promocionar-te? 
He gravat el disc amb grans músics. Alguns ja havíem fet coses junts i d’altres no els coneixia. M’ho he subvencionat  jo mateix i m’he deixat aconsellar per en Jordi Carles, guitarrista i amb qui hem compartit la producció. Per promocionar-me tinc la valuosa aportació de Galàxia Management.

4. En quins concerts et podrem veure properament?
Presentaré el disc a Olot el 13 de gener a l’església de Sant Francesc al volcà Montsacopa. El 25 de gener seré a Barcelona al Rosazul, 1 de febrer a Girona a la Botiga de discos Moby Disk.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
La veritat no sé que dir...tot just estic presentant el disc i el meu únic objectiu es tocar per treurem aquest neguit i agafar rodatge.

6. Com definiries la teva música?
Per mi la meva música s’encara en la cançó d’autor. Cançons viscudes on la lletra adquireix molta importància. 

7. Amb quins 5 adjectius definiries el teu projecte?
Introspectiu, íntim, alquímic, reflexiu, personal.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador? 
Com a músic recordo un que vam fer amb Pols que paradoxalment no hi havia gairebé ningú. Va ser al centre cívic de Sants. Erem més músics que espectadors però aquell dia vam estar molt fins i ho vam gaudir com si haguéssim triunfat. Personalment em va causar una gran satisfacció comprovar que l’energia del grup no es va apaivagar i ho vam disfrutar com si hagués molta gent.
Com a espectador n’hi ha varis. El que més  va ser el de la Lídia Pujol amb l’espectacle Iter Lúminis a Santa Bàrbara de Pruneres. Vaig quedar garrativat de la força de la Lídia, la manera de trasmetre cantant i  interpretant, la força que té d’apoderar-se de l’escenari, com dirigia el Cor de Vallferosa i la proxímitat d’aquell dia. Tota la càrrega simbòlica de l’espectacle Iter Luminis em va xocar tant que als dos anys vaig participar en el cor fent algunes actuacions de la gira.

9. Quines són les teves influencies musicals? 
Escolto bastant de tot i no tinc un referent clar. Un dels cantautors que segueixo més és en Quique González. Enrique Bunbury, Jorge Drexler, Eduard Canimas i Adrià Puntí també estan entre els meus preferits. Cal dir que he sigut un fan de Love of Lesbian des de el seu primer disc en castellà. 

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
El grup gironí Ca Vell. Musiquen poemes de poetes  catalans amb un toc folk americà molt interessant.

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
Al Palau de la Música per exemple.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que ho facin pel goig de fer música  i expressar-se. Que deixin les expectatives, es centrin a preparar-se i que  trobin la seva pròpia personalitat.

13. Què és el que t’apassiona de la música?
La capacitat que té per emocionar-me i fer-me vibrar. De transportar-me i de guarir-me. De unir persones,  i alleugerir el pes de la vida.

Us deixem en el seu darrer videoclip:


No hay comentarios:

Publicar un comentario