lunes, 16 de enero de 2017

Entrevistem a WoM

WoM són Clara Luna, Laia Fortià i Gemma Abrié, són 3 representants de la nova i abundant generació de músics del panorama català, però a més elles són dones amb empenta, talent i una llarga i sòlida trajectòria.
L'amistat i els diversos projectes en els quals han coincidit les ha apropat i, sense dubtar-ho massa, elles han unit esforços per aventurar-se en un nou repte musical: poder cantar i tocar
un instrument alhora.
Així, a més de cantar, la Clara es posa ara darrera el piano, l'instrument que la va formar en l'àmbit clàssic, i la Gemma darrera el contrabaix, l'instrument que ja fa temps la va enamorar; i la Laia, a més de tocar la bateria, s'atreveix amb algunes veus que se sumen a les de la Clara i la Gemma.
De la unió d'aquestes inquietuds en resulta una proposta compacta, atrevida, sensible i atractiva a tots els sentits, on conflueixen diferents estils com el jazz, el samba funk, el soul o el pop a través d'arranjaments propis.


1. Com us vau iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Les tres vem començar de petites amb la música, ens va atrapar de seguida, i ho vem anar fent el nostre dia a dia amb instruments, escoles de música, conservatoris i tota la pesca. La motivació és sobretot, passar-jo bé juntes, fer la música que a nosaltres ens agrada i ens motiva. Ens agrada posar-nos reptes i anar-los assolint, així que ens vem embarcar en aquest projecte en què hem de tocar un instrument i cantar alhora. Com a músics ens ajuda entendre la música d'una manera més global. 

2. Com es crear el projecte “Wom”? De on surt aquest nom? Qui formeu aquest grup? Com ha anat evolucionant al llarg del temps?
Ens coneixiem de feia temps, haviem coincidit en diferents projectes, i un bon dia vam   dir-nos que tocar i cantar juntes seria un repte. I aquí estem. El nom surt d'abreviar la paraula women (dones). Les sigles volen dir coses com ara Word Of Mouth (boca orella), o Women Original Music, que és com ho vem justificar nosaltres. Vam començar buscant un sò de grup versionant temes que ens agradaven d'artistes de pop, rock, soul, folk, etc. i ara estem treballant en temes propis. El grup el formem la Gemma Abrié, al contrabaix i la veu, la Laia Fortià a la bateria i la veu, i la Clara Luna al teclat i la veu. Ah! I l'Oriol Carbonell al management!!

3. Quins mitjans, col·laboradors heu tingut per gravar els vostres discs?
El disc l'hem pagat de les nostres butxaques, i hem pogut comptar amb la col·laboració dels nostres amics i familiars, així com de totes aquelles persones que ens els directes han adquirit el cd, ells ens ajuden a tirar endevant aquest projecte. Hem intentat ser justes en tot moment i remunerar la feina dels altres, però tenint en compte que és una autoproducció i no hi ha cap companyia al darrera, els pressupostos sempre han hagut de ser molt ajustats...

4. Com ha influït la vostra carrera actuar al Mercat de Música Viva de Vic?
El MMVV d'aquest any ens ha permès mostrar la nostra feina a programadors, gent que no ens coneixia i que ha vist el que fem. De l'actuació a Vic  n'ha sortit directament una col·laboració amb la sala Bocanord de Barcelona el dia 18 de Març.

5. Com us veieu dintre del panorama de la música a Catalunya i com veieu aquest panorama? Com veieu el panorama musical a la vostra comarca?
El panorama musical a Catalunya sembla que té força salut, hi ha molta gent amb  propostes molt interesantes. La llàstima és que no hi ha massa suport per a poder presentar els projectes i donar-los la continuitat que requereixen. En general, treballar amb un mínim de dignitat, no és el més habitual... Però també cal dir que hi ha persones que volen fer la feina bé, que entenen la feina que fem els músics i intenten remunerar-la bé. Gent que no només aposta pels grups coneguts, sinó que entén i recolza la cultura des de la seva diversitat, sent conscients que l'educació musical també forma part del que fa avançar un país.

6. Com definiríeu la vostra música?
Es una barrera de músiques d’arrel negra: jazz, soul, funk, i també pop i rock. Aquesta és la música que mes hem escoltat, així que és la que ens surt més natural.

7. Com us plantegeu es propers concerts? On us podrem veure?
El dia 10 de Febrer ens podeu trobar a la Casa Elizalde de Barcelona, i el 12 a cassà de la Selva... Aquí us deixem el nostre blog per si voleu veure el que tenim de cara a la temporada sencera: https://womtrio.wordpress.com/, on també trobareu l'enllaç a les nostres xarxes socials per si voleu estar més al dia de les notres activitats.

8. Quin ha sigut el vostre millor concert com a músics i espectador?
Laia: El que més m'ha marcat va ser el de Metallica al Palau Sant Jordi l'any 96, va ser la meva primera experiència com a públic en un concert de format gran i a part era súper fan del grup en aquella època. Vaig estar suplicant durant un any als meus pares perquè m'hi portessin! 
I de més recent em quedaria amb el de Hiatus Kayote a Berlín ara fa un parell d'anys.
Clara: recordo un concert del grup de Guillermo Klein a l'Ikastola de Gràcia, que em va motivar tant que quan vaig arribar a casa aquella nit (devien ser les 3 o 4 de la matinada)  em vaig asseure al piano a composar música meva, vaig “parir” els meus primers dos temes. També recordo amb molta emoció el conecrt de l'Aretha Franklin al Radio Music Hall de Nova York l'any 2009, em sabia totes les cançons i les cantava entre llàgrimes... i aquella dona asseguda al piano amb tota la seva energia... brutal!
Gemma: Jo recordaré tota la meva vida el concert d'Stevie Wonder a l'estadi de Bercy de París al 2008. Era la primera vegada que el veia en concert després de tant anys "empapant-me" de la seva música i aprenent de la seva manera de cantar. Vaig estar plorant gairebé tot el concert!

9. Quines són les vostres influencies musicals?
Sting, Stevie Wolder, Aretha Franklin, Beady Belle, Moss, Esperanza Spalding... moltes!! 

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Lianne laHavas,  Hiatus Kayote, Beca Stevens, Jacob Collier, Snarky Puppy

11. Un lloc on us agradaria tocar?
Qualsevol sala maca que soni bé i amb un públic entregat amb el que difrutem plegats! 

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que tinguin paciència, perseverancia, que no perdin els ànims ni la il.lusió i que sobretot no oblidin mai  perquè van començar a fer música. Creiem que és bàsic fer el que tu vols fer, no el que et sembla que els altres volen... que siguin fidels a ells mateixos. Aquest és l'autèntic èxit.

13. Què és el que us apassiona de la música?
La capacitat d'unir persones de bagatges molt diferents a través del llenguatge universal de la música. Que no té final,  sempre pots aprendre coses noves i no té límits. Que em permet expressar-me tal com sóc. Em connecta amb una part molt profunda i autèntica de mi mateixa, on em sento 100% jo, sense filtres. Que és com un massatge a l'ànima. Que sempre et sorpren. Que va directe a les emocions, tant quant toques o cantes com quan l'escoltes... no acabariem mai!!;-)


No hay comentarios:

Publicar un comentario