domingo, 15 de enero de 2017

Entrevistem a “Andrés Redondo Acústico”:



1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació? En quines bandes has estat? 
Hem vaig iniciar tard, ja tenia uns trenta anys, quan un amic de la infància, que ens coneixem des de el col.legi, hem va passar el contacte d'un grup on ell feia de cantant i per falta de temps ja no podia continuar.
Des de petit he tingut problemes auditius a la orella dreta i això hem feia no tenir confiança a poder cantar o tocar a un grup de rock.
Aquest amic hem va convèncer perquè anés a provar amb aquest grup i em van acceptar. Des de llavors sempre he estat implicat a algun projecte musical.

2. Com es crea el projecte “Andrés Redondo Acústico”  i com ha evolucionat? 
Jo sé tocar la guitarra des de els vint anys. El que passava es que com que mai confiava en mi mateix per tocar la guitarra a un grup degut al meu problema auditiu, la tocava només a casa jo sol. Això s'em feia avorrit.
Així que passava llargues temporades de fins i tot anys sense tocar-la.
Als grups em dedicava només a cantar, fins que fa uns dos anys hem vaig assabentar que havia sortit una nova iniciativa a Girona que es diu "Girona, carrers de música", que permet a músics tocar a alguns carrers de Girona.
Vaig que pensar que necessitava una raó per tocar la guitarra i tocar al carrer em va semblar la excusa  perfecta, així que vaig començar a aprendre'm  cançons senzilles amb la guitarra acústica i baixava de casa a la Rambla a tocar-les i cantar-les.
Cada vegada les vaig tocant i cantant una miqueta millor, afegint també la harmònica a alguna cançó.
Dia rere dia, més gent es parava a escoltar-me i deixar-me una moneda i de tant en tant algú m'oferia tocar al seu bar o restaurant i hem demanava una targeta. Així  que vaig pensar que seria bona idea fer-me  targetes i posar-les a la funda de la guitarra mentre toco al carrer i vaig començar a buscar per internet bars a on poder tocar.

3. Quins mitjans i ajudes has tingut per gravar i promocionar la teva música? 
Tinc unes gravacions en vídeo que hem varen fer un parell d'amics on surto tocant i que m'han servit moltíssim per aconseguir actuacions.
A través de Facebook he aconseguit bastantes actuacions, enviant missatges amb els vídeos on surto tocant, a les pàgines dels bars on vull tocar.
A més vaig crear una pàgina i des de ella intento promocionar tot el que faig.

4. Com et veus dintre del panorama de la música? 
A pesar de la meva edat, hem veig jove i amb molt de camí per recórrer encara. Tinc diferents idees i projectes que vull tirar endavant, així que hem trobo pràcticament a l'inici del camí.

5. Com definiries la teva música? 
Les cançons que composo son més aviat tranquil.les, tot i que sempre m'he sentit molt influenciat per el rock. Potser es per el fet de composar-les jo sol amb la guitarra acústica.

6. Quins son el propers concerts on et podrem escoltar? 
Les properes dates que tinc son el 20 de gener al Lennon's Club de L'Hospitalet de Llobregat, el 21 a una festa privada a Santa Pau, el 27  tocaré juntament amb el guitarrista Martí Brugué al Rincón Cubano de Empuriabrava, el 28 a la Plaça Catalunya de Girona dintre del GIRONA 10 - Mercat d'artesania i alimentació 2016 organitzat per Incatis i el 3 de febrer al Cafè L'Orfeó de Vic.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?  
Com ha espectador recordo haver vist en directe a The Ramones al '91 al Palau Firal de Girona, quan encara no existia el Pavelló de Fontajau. Recordo que quan vaig llegir al diari que vindrien a Girona, jo estava totalment convençut que era un error del diari, que segurament l'actuació era a Barcelona. No podia creure que uns mites com The Ramones vinguessin de Nova York a Girona. Però el millor concert que he viscut va ser la primera vegada que vaig veure a Iron Maiden. Llavors jo tenia 26 anys i hem va semblar tornar a tenir 14 anys, al veure a sobre l'escenari, en viu i en directe als meus ídols que tantes vegades havia vist a les revistes i a les caràtules del vinils. Vaig saltar, cantar i suar com no havia fet mai.
Com a músic hi ha molts dies que tocant al carrer veig com puc connectar amb la gent, empatitzar.
Un dels millors potser va ser aquest estiu passat a la Fira de la Brasa a Celrà, quan cap al final, va començar a marxar la gent i varen quedar uns quants (que no eren ni amics, ni coneguts, ni família. 😉 ) que es van quedar prop de l'escenari fent caliu  i es va crear un bon ambient. Al acabar i baixar de l'escenari hem vaig quedar xerrant una bona estona amb alguns d'ells i fins i tot uns nens hem varen demanar uns autògrafs, cosa que jo encara casi crec que em prenien el pèl.

8. Quines són les teves influencies musicals? 
Diria que per composar, segurament a la meva ment ronden gent com Kurt Cobain, Eddie Vedder, Bob Dylan, Beatles.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent? 
No es

10. Què és el que t’apassiona de la música? 
Tot. La capacitat de treure el millor de les persones, de fer-nos pensar, sentir. La música aconsegueix inclús acostar a dues persones totalment diferents en tots els sentits, a empatitzar.
La vida sense música no podria ser.

11. Que aconsellaries a un grup emergent? 
Primer de tot dir que no crec que jo pugui tenir potestat com per donar algun consell. Però dit això, diria que no hi ha més secret que tocar molt, no defallir, tenir criteri propi, ser autocrític, escoltar només les crítiques constructives, no defallir i també no defallir.

12. Un lloc on t’agradaria tocar? 
Seria fantàstic arribar algun dia a tocar a l'Auditori de Girona. He anat a veure i escoltar gent con Juan Perro, Quartet Gerhard, John Mayall, la Orquestra Txaikovski de Moscou o Michael Andreas & GIOrquestra. Es una sala amb un so fantàstic, sobretot quan es tracta de música clàssica.

13. Quina es la teva última descoberta musical emergent? 
No es en absolut emergent, però l'últim descobriment per mi a sigut Miles Davis. Sabia de la seva existència i havia llegit a més d'un lloc que va ser molt important i una gran influència per a molts músics de diferents estils, però no l'havia escoltat pràcticament des de fa poc.
També fa poc vaig veure en directe a un grup de Girona que fan rock-blues/folk que es diuen Howlin' Dogs i hem va semblar molt interessant el seu so.
Un altre grup de Girona molt interessant i amb un bon directe son Hard Buds, tot i que ja començen a deixar de ser emergents per ser una realitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario