martes, 23 de agosto de 2016

Entrevistem a Steven Munar

Después de la disolución de su antigua banda The Tea Servants en el año 2003 (con quien editó 5 lp's y participó en los más prestigiosos festivales del país, Fib '96 y '02, Bam '97, Festimad '97, Primavera sound '03...) inició su carrera en solitario. Hasta la fecha ha dado más de 800 conciertos en diversas , salas, clubs y pubs 
de la Peninsula Ibérica y Baleares, Francia y Gran Bretaña principalmente.Estos conciertos han sido en formato acústico o con alguna de las bandas que le han acompañado estos años.( The Coffee Masters, The Lunatics o The Miracle Band).Con The Lunatics grabó su primera referencia, “Miracle Beach” que se editó en el 2007 bajo su propio sello Miracle records.Su segundo largo " The Language of the birds”fue grabado ya con The Miracle Band y editado por La Produktiva records en el 2010.
Su tercer lp " Break the Rules!"( La produktiva) apareció en el mercado a finales del 2011 teniendo una excelente acogida entre la crítica y público( fue elegido entre los mejores del año de diversos blogs, entre ellos, el Soul Movers del periodista Xavi Martínez, en Festivales de Pop, en La Ciudad de los teclados infinitos y entre los Nuevos Favoritos de Luís de Benito para su programa de RNE3 Islas de Robinson).A finales del mes de mayo del 2012 " Break the Rules"! fue interpretado en directo en el programa de la Tve2 " Los Conciertos de Rne3.
También cabe destacar la participación de Steven Munar & The Miracle Band en el festival Primavera Sound al bars 2012 y la actuación en el programa Para Todos la 2.
A finales del 2012, grabó para el programa Islas de Robinson de Luis de Benito el clásico de Gene Clark "Why not your baby" para su especial Versiones Náufragas.
También a finales del 2012 se reedita el clásico de The Tea Servants " Police Looking after Thieves" con gran exíto, que lleva al grupo a actuar en los Caprichos del Apolo 2013,Bam2013 y Sonorama 2013.
A finales del 2013 publica su aclamado disco " Time Traveller" que le lleva nuevamente a tocar por el Estado. El disco es presentado en Barcelona dentro de " Los Caprichos del Apolo" y fue incluido Programación del Primavera Sound 2014, el Mirall Sonor 2014 Noise Off Festival y el Festival Estunart a celebrar en Julio del 2014.
Time Traveller consiguió críticas entusiastas en diferentes medios tales como el Ruta 66, Enderrock, Rockdelux, Popular 1, Rock On, Muzicalia, Alquimia Sonora, Sonic Wave Magazine, Avui,40 putes, Musica Crónica, Renacer Eléctrico, Loff.It del Abc, La Voz Telurica, Indienauta, Efe eme, Mindies, Diario de Aragon, Mondo Sonoro, La Vanguardia, Dancing with the Clown, Outsiders, Diario de Levante
Gracias a este disco fue portada del programa de Rne3 " Islas de Robinson" de Luís De Benito y en la revista Esquire Digital, aparte de entrevistas en varios medios escritos y radios( Musica al dia, Discogrande de Radio3, Rockola,Carne Cruda de la Ser, Rne5, Xip Tv, Barcelona Tv, Ib3, La Xarxa, L altre Cara de la Lluna, Els Experts,Tarragona Radio,Tve2, Bifm...)
Presentó el disco en Francia y Gran Bretaña a finales de Mayo del 2014 graba con la Miracle Band, la primera Furious Streaming para Dailymotion. 
Es entrevistado por la BBC Radio donde interpreta también un tema en acústico
" Time Traveller" fue elegido uno de los discos del año en diversas web y blocs tales como Rock On, La ciudad de los teclados Infinitos, y el programa Islas de Robinson de Rne3.
A finales del 2014 / principios del 2015 publica el single" Berlin" grabado en los estudios Sol de Sants con una renovada Miracle Band y que tuvo una gran recepción.
A principios del 2015 publica el ep Laurel Street, dúo de folk.rock añejo formado junto Pablo Sciuto y editado por Producciones Acaraperro.
A mediados del 2015 homenajeó el Nashville Skyline de Bob Dylan interpretando de cabo a rabo el disco junto a Nashville Sinners, banda creada para la ocasión
En el 2015 publica el recopilatorio, 15 years of Songs con la discográfica Flor y Nata Records. El disco incluye también diferente material inédito. Rne3 estrena el clip " The Language of the birds", uno de los singles extraidos del mismo y El Periódico le entrevista con motivo de la presentación del mismo en Barcelona
El disco le lleva de nuevo a girar por toda la Península Ibérica y Baleares durante el 2015-2016 y Gran Bretaña
Graba para el programa Feeel de la Btv cinco canciones junto a The Miracle Band en directo en febrero del 2016.
Reedición en vinilo del disco Higher de The Tea Servants y editado por Flor y Nata y Espora records para Septiembre del 2016.
Actualmente está preparando su nuevo disco Violet Koski
Este septiembre del 2016 está prevista una mini gira acústica por la capital alemana, Berlin
Durante estos años ha abierto veladas en acústico a músicos de la talla de Ben Howard, Ron Sexsmith o Rich Robinson( The Black Crowes) entre otros..


1. Com us vau iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
De  petit a casa meva i gràcies especialment a la meva mare sempre sonaven Beatles, Dylan, Sam Cook, Cohen i molts altres i això em va marcar profundament. I de ben jove lo que més  em seduïa era la idea de fer les meves pròpies cançons i això continua sent així a dia d’ avui. Les primeres cançons les feia sense saber tocar la guitarra, només fent les melodies, després ja varen venir les primeres aproximacions amb la guitarra i d’ aquí els primers intents de crear una banda, crec que tenia uns 11 anys.

2. Com es crear el projecte “Steven Munar”? Qui formeu part del grup? Com ha anat evolucionant al llarg del temps?
Després de una sèrie de canvis molt importants a la meva vida personal  allà per l’any 2003, vaig sentir també que era el moment d’aparcar la meva banda d’ aquell moment, The Tea Servants i començar una nova etapa també a nivell musical. El grup que m’ acompanya a passat per diversos noms, primer i una mica en conya, com a The Coffee Masters, després com a The Lunatics i finalment com a The Miracle Band. Hi ha passat molts bons músics per la banda amb els quals mantinc amb tots o gairebé tots una relació d’amistat i/o col.laboració.

3. Quins mitjans i col•laboradors heu tingut per promocionau-se?
Hi ha hagut una feina important d ‘ autogestió, però també la implicació molt important de La Produktiva Records de Nando Caballero o ara mateix de Flor y Nata Records

4. Quins suports heu tingut per gravar els discs?
Les gravacions han estat una producció meva a nivell econòmic, excepte el Time Traveller on hi va haver una campanya de crowdfunding  per finançar-lo

5. Com us veieu  dintre del panorama de la música catalana? Com veieu el panorama a Barcelona?
Es una pregunta difícil, em sento una mica outsider però a la mateixa vegada estimat i apreciat. El  panorama a Barcelona està sempre en constant ebullició , és molt intens.

6. Com definiríeu la vostra música?
Per mi lo més important és la cançó, no tant els estils..Hi ha èpoques que pot ser més rock o pop o country-rock o folk o experimental ...

7. Com us plantegeu els propers concerts? Quins són? 
Ara els més immediats són els tres concerts acústics que faré a Berlin i que em fan especial il•lusió, ja que serà la primera vegada que toqui a Alemanya.
També el concert que faré acompanyat de Manel Miquel, Albert Dumall a la Sala Barts Club aquest 16 de setembre on interpretarem en format de 3 guitarres acústiques i tres veus les meves cançons més americanes amb el suport al pedal steel de Miguel Pérez.

8. Quin ha sigut el vostre millor concert com a músics i com espectadors? 
Hi hagut molts gràcies a Déu, suposo que aquells on presentes disc són sempre especials i coma espectador ,  per posar un proper d’aquest any, el de Nick Cave a Barcelona  va ser espectacular

9. Quines són les vostres influencies musicals? 
Es molt amplia,  pop i rock música dels 60s, 70s, 80s, el blues, el folk, el country , el jazz, el soul, la cançó d’autor, les big bands dels 30, 40...

10. Quina es la vostra última descoberta musical emergent?
Núria Graham

11. Un lloc on us agradaria tocar?
Al Royal Albert Hall ( jejeje)

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Uff, que si realment creuen amb la seva proposta lluitin amb totes les conseqüències. 

13. Què és el que us apassiona de la música? 
Fer cançons és el que més m’agrada i veure com es desenvolupen i evolucionen i també tocar en directe!

No hay comentarios:

Publicar un comentario