jueves, 28 de julio de 2016

Entrevistem a Joan Blau i parlem del seu EP "Blau"

Joan Blau, nascut a Barcelona el 1982, i després de molts anys temptant el món de la música, tocant en diferents grups, posa fil a l’agulla i inicia la seva vida musical com a cantautor.
És l’any 2015  quan inicia aquest nou projecte personal i puja als escenaris interpretant les seves cançons.
A dia d’avui, amb el seu primer single sota el braç, anomenat “Blau“, compost de dues cançons: "Plou" i "Sentint", es troba immers en la seva presentació arreu de Catalunya, donar a conèixer el que és el seu primer disc professional “Somnis“, el qual ha enregistrat als estudis “Bucbonera Studios”, i ha estat Produït per Luis Robisco.
Joan Blau continua creixent, aprenent, gaudint i interpretant les seves antigues i noves cançons, totes des del sentiment.




1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Realment des de petit ja la família m’hi va introduir, a casa no hi faltava mai la música, ni una guitarra o el piano sonant. De manera professional ha estat arran de voler interpretar les meves cançons i sortir de la meva area de confort.
La motivació es podria dir que és el plaer de fer el que et demana el cor i compartir-ho amb la resta de la gent.

2. Com es crear el projecte "Joan Blau" i com ha anat evolucionant al llarg del temps? Tens altres projectes paral·lels o anteriors?
El projecte Joan Blau es crea a través de la necessitat pròpia de voler donar una empenta a la meva vessant creativa i voler expressar-me damunt dels escenaris. L’evolució ha estat molt maca i molt ràpida, ja que també hi he dedicat molts esforços i he trobat grans persones que m’han ajudat molt per a que així fos.
Si que tinc projectes paral·lels, tot i que no es treballen amb la mateixa intensitat són molt agraïts.
Com a projectes anteriors, he format part de grups de diversos formats i estils, però cap tant personal, ni amb la mateixa projecció.

3. Quins mitjans, col·laboradors has tingut per gravar i promociar el teu nou disc? 
Mitjans o recursos a l’hora de gravar el disc no n’he utilitzat i m’he llançat a la piscina utilitzant el què són els meus recursos d’anys treballant jeje
Si que he de dir que grans persones que he anat coneixent en aquest camí de la música com Luis Robisco i Tomàs de la Bucbonera Studio, on he gravat el disc, realment han estat d’una gran ajuda i suport per a fer les coses bé i amb un millor resultat.
Sense oblidar-me de tants bons amics que han treballat, donant-me suport anímicament o mostrant-me camins per on dirigir el meu projecte com a músic, entre ells la meva coach Raquel.
Per a fer la promoció, ja que m’ho estic fent tot sol, utilitzo el recurs de trucar portes i enviar correus a tot els llocs i gent que pugui o no conèixer. Cal dir que ara estic buscant un comunity manager per que em faciliti tota aquesta feina.

4. En quins concerts et podrem veure properament? On seran?
Ara del que queda de Juliol tinc concerts el divendres 29 a Vallfogona de Balaguer, al Bar del mig a les 23:00h, el dissabte 30 al restaurant Sukulen de Torre-serona, a prop de Lleida, a les 22:00h.
A l’Agost tancats ja, el divendres 5 al Club Cronopios de Barcelona a les 21:00h, el dimecres 10 a la Sonora de Gràcia a les 22:00h i el dimarts 16 a Balaguer amb els concerts a la fresca que realitza l’Ajuntament de Balaguer a les 21:00h.
Al Setembre el Diumenge 18 a l’Astrolabi de Gràcia a les 18:00h.
I falta confirmar alguns més, que s’aniran actualitzant a l’agenda de la meva web http://joanblau.com/blau/agenda/ o per les xarxes socials.

5. Com et veus dintre del panorama de la música catalana? Com veus el panorama musical a la teva comarca?
No tinc pas expectatives, ja que la meva única intenció és gaudir i fer el màxim de concerts possibles, el temps ja serà qui dirà quina és la meva situació en el panorama musical Català.
Pel que fa al panorama musical a la comarca, jo em trobo entre el Barcelonès i la Noguera, i evidentment són molt diferents entre elles.

6. Com definiries la teva música?
Es podria dir que es una mescla entre el pop, folck i un punt d’indie. No busco pas fer res en concret m’agraden moltíssims estils de música i el que surt és la mescla de tot.

7. Amb quins 5 adjectius definiries el teu projecte?
Íntim, sentimental, sincer, passional i curiós.

8. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Uff jejeje el millor encara ha de venir i com espectador ni ha molts que m’han fascinat i encantat, ara últimament... Meu, la presentació del single a la llibreria l’Argonauta.
I que hagi presenciat el de Luis Robisco amb el Barcelona guitar trio al palau de la música i Carmen Boza a l’Auditori de Barcelona.

9. Quines són les teves influencies musicals?
Moltes, totes i cap, al final qui menys penses que t’ha influït en la teva música apareix entre acords. Sempre m’han agradat molt Bob Dylan, Andrés Calamaro, Pearl Jam, Raimundo Amador, Jerry Le Louis, Kase-o, Bob Marley, B.B. King, Kurt Cobain, Pau Riba, Quimi Portet, Roger Mas i tants i tants que farien la llista inacabable.

10. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
Böira, Checko Glen, Roba estesa i el que han passat a ser bons amics Yunior Navarrete, DeOscar i Ana Biermann.

11. Un lloc on t’agradaria tocar?
L’Auditori de Barcelona i a tantes sales com sigui possible tant a Catalunya com arreu del món.

12. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Que creguin en el que fan i que facin el que els surt del cor, sense que ningú els canvi aquests sentiments, que gaudeixin molt de fer-ho i que tinguin paciència.

13. Què és el que us  apassiona de la música?
Tot, que és el que no et pot apassionar de la música?
Naixem amb ella, vivim amb ella, és present en cada instant i moment. És el color del dia a dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario