lunes, 17 de noviembre de 2014

Entrevistem a Ismael Alcina

1. Com et vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
Vaig començar amb 13 anys de forma autodidacta amb una guitarra que hi havia a casa, el meu germà ja havia intentat aprendre a tocar-la. Vaig començar traient d'oïda cançons dels discos de la meva habitació i tot era com un joc. Vaig participar en agrupacions de carnaval de Cadis, tocant i cantant, i vaig començar a crear grups de música amb amics (flamenc i pop). Més tard, amb 16 anys, un amic hem va ensenyar el baix elèctric i vaig caure enamorat. Des de llavors, em vaig dedicar de ple fins que vaig començar a tenir oportunitats de treballar com a baixista.

2. En quins projectes musicals has participat i com ha estat la teva evolució com a músic?
La meva evolució musical ha estat i és sobretot el resultat de compartir música amb molts i diferents músics, sumat a una posterior formació acadèmica. Vaig tenir la sort de començar a fer gires des de molt jove amb grups i artistes reconeguts del panorama nacional de diferents estils (EA !, Maita Ven Ca, The Gramophone Allstars, Índia Martínez, David de Maria, ...). Molt més tard, el 2010, em vaig traslladar a Barcelona per estudiar més profundament accedint al grau superior de baix elèctric a l'ESMUC amb Gary Willis com a professor, entre molts altres. En aquesta ciutat he participat en diversos projectes originals que m'han nodrit i hem nodreixen moltíssim. Actualment destaco la composició com la meva nova motivació.

3. Quins mitjans, col·laboradors has tingut per gravar i promociar els teus discs?
De moment no he gravat cap disc com a líder, tot i que confesso que és el meu desig més proper. La enregistraments propis que tinc han estat possible senzillament per l'autogestió. I per a la promoció, per ara, faig servir el meu web i les xarxes socials, on agraeixo a tots els amics, companys i seguidors que m'ajuden en la difusió.
.
4. Com et veus dintre del panorama de la música catalana?
És una pregunta que em ve gran. De moment, seguir treballant amb aquells projectes que em motivin i ser capaç de viure de la música, és el meu major èxit.

5. Com definiries la teva música?
La veritat que és difícil fins i tot, no tinc molta perspectiva ja que acabo de començar a expressar la meva pròpia música, però diria que, de moment, la meva única pretensió és intentar transmetre sensacions personals amb suavitat harmònica i riquesa rítmica.

6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any?
Ja et dic, acabo de començar amb el meu propi projecte i estic treballant en això. De moment, vaig a publicar més vídeos de l'estrena del projecte d'aquí a final d'any i fer més promoció. També hem plantejo realitzar concerts de cara al 2015.

7. Quin ha sigut el teu millor concert com a músic i espectador?
Com a espectador moltíssims, tot i que l'últim que va destacar ha estat "Avishai Cohen Trio + Strings" al Teatre Barts de Barcelona aquest mateix any. Com a músic també és difícil, però va destacar tots aquells on les òptimes condicions hem van permetre gaudir del xou.

8. Quines són les teves influencies musicals?
Des del flamenc i folklore gadità fins al jazz, passant per la música llatina, el pop i la fusió. La música clàssica és la nova benvinguda.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
La música d'un contrabaixista grec establert a New York anomenat Petros Klampanis.

10. Un lloc on t’agradaria tocar?
Qualsevol lloc on el públic li agradi la música i, amb sort, la meva música. Tot i estrenar el projecte a la meva terra em faria especial il·lusió.

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical?
Crec que encara no tinc ni l'experiència ni el recorregut per poder aconsellar com a artista; però si els diria que fossin honestos amb el que fan i que sobretot ho gaudiran.

12. Què és el que us apassiona de la música?

La sensació de plaer que hem provoca sentir-i realitzar-la. I la capacitat de transmetre sentiments que no poden explicar-se amb paraules.


No hay comentarios:

Publicar un comentario