miércoles, 3 de septiembre de 2014

Entrevistem a Ricard Monné (bateria de Raydibaum i creador de HappyFrogDrums)



1. Fa anys que ets bateria de Raydibaum , quines sensacions has tingut amb aquest grup? Quin tema es el que t’agrada més tocar amb la bateria?
Aquest any en fa 10 que Raydibaum varem treure el primer treball, un EP que portava per títol “Grided elephant”. La banda va néixer de la necessitat que en Dan Foz (baixista) i jo teníem de seguir tocant junts un cop acabada la nostra etapa a “FromHeadToToe”. Raydibaum és per a mi com un fill a qui he vist néixer, créixer i madurar. És un projecte tant personal i fet a mida que no m’imagino el meu dia a dia sense ell. Veig impossible escollir un sol tema de la banda com a preferit així que anomenaré el mes representatiu de cada disc que hem editat:
Tema: Galactic breadbear. Treball: The biggest box: http://youtu.be/pxuA2ToC3zE
Tema: Maleeixo el temps. Treball: Manual de gènere catastròfic:
http://youtu.be/rjL0FGJewX8
Tema: Alfabet. Treball: Per fi potser demà:
http://youtu.be/tac-9-GnRTA
Tema: El cel nu. Treball: Estructures sota terra:
http://youtu.be/8RPkyVl-jV0

2. Fas restauracions de parts de la bateria amb HappyFrogDrums, com va néixer la idea i quines parts i com restaures?
Vaig crear HappyFrogDrums (www.happyfrogdrums.com) a principis de 2010 amb la finalitat de professionalitzar una feina que ja portava temps fent per a mi i pels col•legues mes propers. Des de jovenet he estat el que se’n diu un manetes i se m’ha donat be reparar bateries. Bàsicament al taller hi reparem les parts mecàniques de les bateries i restaurem els cascs dels tambors i les parts cromades. Substituïm peces i les fem a mida si no existeix el recanvi. Amb els anys ens hem especialitzant cada vegada mes en la reparació de plats mitjançant diverses tècniques i tipus de talls, camp en el que varem ser pioners en el seu moment i en el que avui dia en som un referent.



3. Restaures peces de tota la península, quins músics, si es pot dir, han confiat amb HappyFrog Drums?
Son forces els bateries del panorama musical actual d’arreu de la península que ens porten a reparar els seus instruments. També n’hi ha molts que en el passat han estat a primera línea i que, tot i que encara exerceixen, ara ho fan amb un ritme d’activitat força més relaxat. No és cap secret l’identitat dels nostres clients però prefereixo que siguin ells mateixos els que ho comentin.

4. També ensenyes a tocar la bateria, que és important per tocar-la i que té que no tingui altres instruments, a part de ser el últim de desmuntar a l’escenari?
Crec que el més important per aprendre a tocar qualsevol instrument és que t’apassioni. Em refereixo a tenir certa sensibilitat que faci que davant d’un grup en directe o escoltant un disc, tots els teus sentits es fixin amb un dels instruments per sobre de la resta que estan sonant i que això et generi plaer. És curiós que, a part dels alumnes mes joves, m’he trobat amb molts aprenents de bateria amb certa edat i establerts pel que fa a feina i família que en un moment de la seva vida han tingut la necessitat d’aprendre a tocar aquest instrument que, segons ells mateixos, “sempre havien volgut tocar”. Tot i que la logística quotidiana de la bateria és complicada, es tracta d’un dels instruments imprescindibles dins d’una banda. A mes, el ritme el duem als gens. Una de les primeres coses que van fer els humans, des de que es diuen així, segur que va ser donar cops a les coses. Per demostrar-ho només cal que col•loquis un nen petit en mig d’un escenari i veuràs a quin dels instruments va directe.

5. De quina peça restaurada estàs més orgullós?
Cada treball l’agafo amb molt d’amor però sempre hi ha projectes especials. Bateries antigues que s’han deixat d’utilitzar fa molts anys i que demanen una altra oportunitat, plats que ja no es fabriquen únics o insubstituïbles, instruments que tenen un gran valor sentimental... Moltes vegades és inevitable contagiar-se de les emocions dels seus propietaris i empatitzar totalment amb ells. Recentment he restaura una caixa Ludwig Supersensitive dels 70’s, un instrument emblemàtic que ara torna a funcionar com el primer dia.

6. A qui t’agradaria restaurar-li algun component de la bateria?
A ningú en concret. El que m’omple de la meva feina és poder conèixer altres bateries i tenir l’oportunitat de que passin per les meves mans veritables joies. La meva satisfacció és entendre les necessitats dels bateries per poder reparar amb èxit qualsevol dels instruments que entren per la porta del taller.

7. Contesta breument:
- Un llibre: “The Death of Bunny Munro” Nick Cave.
- Un grup imprescindible: Led Zeppelin.
- Un disc: “Trail of stars” The Walkabouts.
- Una afició: El cinema.
- Un lloc per desconnectar: La muntanya.
- Una motivació: Aprendre.
-          Una desmotivació: La mort.


No hay comentarios:

Publicar un comentario