miércoles, 17 de septiembre de 2014

Entrevista a Jordi Lopez de "Falcon & Firkin"


1. Com us vas iniciar en el món de la música i quina es o era la teva motivació?
La motivació principal és fer el què ens agrada, quan toquem no passa el temps, poden haver passat tres hores i semblar que n’hagi passat només mitja, és una evasió al dia a dia, és com una sensació d’alliberament. Em vaig iniciar al mon de la música de ben petit, amb 5 anys anava al Conservatori de Manresa i aprenia piano, solfeig i harmonia. De més gran vaig deixar el Conservatori i vaig seguir rebent classes de piano particulars i després de teclat. També vaig perfeccionar el cant, però no tot el que hauria volgut fins que finalment vaig descobrir que el meu instrument era la guitarra i vaig aprendre’n des dels 14 anys i fins a dia d’avui, que encara n’estudio, primer amb professor particular i més endavant de forma autodidacta.

2. Com es crear el projecte “Falcon & Firkin”? Com ha anat evolucionant al llarg del temps? 
El projecte es va crear l’any 2007 quan va aparèixer la primera de les xarxes socials musicals, la famosa MySpace. Volia penjar cançons meves i no volia fer-ho amb el meu nom, sinó utilitzar un nom de banda, això sempre ho he tingut molt clar. Vaig obrir un armari de casa i vaig trobar-hi una samarreta de Falcon & Firkin, que em vaig comprar en un pub anglès de Londres on acostumava a estudiar anglès als estius. Vaig pensar que per un grup de música seria un nom divertit. Al llarg del temps per sort o per desgràcia el grup ha anat patint canvis, primer el vaig concebre perquè fos un grup en format elèctric, però diverses dificultats em van fer decantar cap a una proposta acústica amb dues guitarres, baix elèctric i tres veus. Al cap d’uns tres anys amb aquesta formació els altres dos membres van deixar-ho i amb temps i paciència vaig aconseguir reconstruir la banda cap al format elèctric inicialment plantejat. De nou dos anys després vam separar els nostres camins i passat un llarg temps de reflexió vaig decidir tornar a buscar músics per seguir endavant. Vaig passar gairebé un any amb el Jose Prieto en format acústic (que ja havia estat amb mi en l’etapa inicial i acústica) fins que fa pocs mesos vam completar la banda. Actualment està formada per Jose Prieto a la Guitarra Elèctrica, Piano i Veus, Eric Sans al Baix, Xavier Bargués a la Bateria i Percussions i Jordi Lopez a la Guitarra Acústica, Elèctrica i Veu.

3. Quins mitjans, col.laboradors has tingut per gravar i promociar el disc “As de cors”? Malauradament cap mitjà extern, tot m’ho he finançat de la meva butxaca. En quant a col•laboradors tots els instruments i veus els he gravat jo mateix, a excepció de les bateries, on he comptat amb la col•laboració de Rubén Berengena Sidera. En quan a promoció del disc, la realitza el nostre segell discogràfic NAT TEAM MEDIA.

4. Com us veieu dintre del panorama de la música catalana?
 Doncs la veritat és que encara no som tan coneguts com voldríem, però sabem que això de la música actualment és molt difícil i has de tenir algun padrí per començar a ser considerats seriosament, cosa que de moment nosaltres no tenim. De totes maneres jo sempre ho he comparat a una carrera de fons, és a dir que treballant durant els anys i amb diferents àlbums publicats estic segur que tard o d’hora arribaran els fruits.

5. Com definiríeu la teva música?
És un estil molt clar, basat en els patrons pop-rock de sempre, però en directe introduïm matisos folk en certs temes i matisos indie en altres.

6. Com us plantegeu la nova gira o el que queda de l’any? 
Doncs ens agradaria plantejar-la d’una manera més seriosa, però malauradament i degut a la dificultat de trobar espais on poder tocar mínimament remunerats ho haurem de fer com puguem i aprofitar totes les oportunitats que se’ns presentin.

7. Quin ha sigut el vostre millor concert com a músics i espectador? 
Com a music el que vam fer l’any passat (21-06-2013) a la Sala Stroika de Manresa, les condicions de la sala són excepcionals i tocar allà va ser un autèntic plaer, ja que està considerarda una de les millors sales de concerts de Catalunya. Com a espectador, qualsevol dels que he anat a veure a Barcelona de Bruce Springsteen & The E-Street Band, senzillament espectaculars!!!

8. Quines són les teves influencies musicals?
Bàsicament he begut tota la meva joventut de l’anomenat Rock català dels anys 90, més que res perquè va coincidir amb la meva adolescència. De totes maneres en els darrers anys les meves influències s’han centrat en bandes britàniques i americanes.

9. Quina es la teva última descoberta musical emergent?
No se si són realment emergents, ja que estan situats molt amunt al panorama musical del país, però m’apassionen els Nyandú, les seves cançons em van sorprendre molt positivament des del primer dia que les vaig escoltar.

10. Un lloc on t’agradaria tocar? 
A la Sala Razzmattazz de barcelona

11. Que aconsellaries a un grup emergent que comença ara amb el seu projecte musical? 
Doncs que això és una carrera de fons i que s’ha de tenir molta paciència

12. Què és el que us apassiona de la música?
Bàsicament el com em sento quan toco, m’oblido de tots els problemes, m’oxigeno i em sento 100% renovat per afrontar els nous reptes que la vida em planteja diàriament.

13. Que se sent al tenir una cançó per la V i ser cançó per la independència? 
Una satisfacció molt gran, ja que la cançó intenta expressar el sentiment del poble català per poder decidir el seu futur lliurement i és un orgull per mi que sigui una de les cançons considerades per la V del 11S2014 i que la pugui sentir molta gent. Les respostes de la gent envers la cançó són molt bones i això és el millor regal que pot rebre un compositor i és un premi a l’esforç a la trajectòria del grup. Demostra que les coses s’estan fent correctament i que treballant es poden aconseguir moltes fites, tot i que s’ha d’anar pas a pas i ser molt conscient que el món de la música és molt complicat.




No hay comentarios:

Publicar un comentario